Project: Οδική συμπεριφορά πεζών και οδηγών

Αφού καταγράψαμε τι ξέρουμε για το θέμα,

αποφασίσαμε να καταγράψουμε και τις απορίες μας. Τι θέλουμε να μάθουμε.

Χωριστήκαμε σε ομάδες με βάση τις ερωτήσεις μας και ζωγραφίσαμε σε μικρό χαρτάκι κάτι αντιπροσωπευτικό για να ξεχωρίζουμε πιο εύκολα σε ποια ομάδα είμαστε.

Η 1η ομάδα ασχολήθηκε με τα σήματα κυκλοφορίας και τους δρόμους! Αφού αναζήτησε πληροφορίες σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά και κυρίως στο διαδίκτυο έκανε την παρουσίαση στην υπόλοιπη τάξη. Ζωγράφισαν κάτι για να θυμηθούν να πούνε στους υπόλοιπους όσα έμαθαν και ορίστε η παρουσίαση. Μάλιστα επέλεξαν και κάποια βίντεο, που τους εντυπωσίασαν, να τα δουν και οι υπόλοιποι.

Στα πλαίσια του θέματος αυτού κάναμε και τη δραματοποίηση της κυκλοφορίας στους δρόμους, κατασκευάζοντας στην αίθουσα δρόμους με τα τουβλάκια, βάζοντας επίσης σήματα της τροχαίας και φωτεινούς σηματοδότες.

Πήραμε λοιπόν τα τιμόνια, που κατασκευάσαμε και αρχίσαμε την οδήγηση!

Χωρίσαμε και τις πινακίδες σε 2 μέρη συμμετρικά και προσπαθούσαμε να τα ενώσουμε.

Η 2η ομάδα ασχολήθηκε με τα τρένα. Αφού αναζήτησε πληροφορίες σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά και κυρίως στο διαδίκτυο έκανε την παρουσίαση στην υπόλοιπη τάξη. Ζωγράφισαν κάτι για να θυμηθούν ώστε να πούνε στους υπόλοιπους όλα όσα έμαθαν.

Έπειτα παίξαμε και κινητικά παιχνίδια και γίναμε τρένα.

Με το χάρτη της τάξης ανά χείρας το τρενάκι περνούσε από τους προκαθορισμένους σταθμούς και έπαιρνε τόσους επιβάτες όσους έγραφε το χαρτάκι στον σταθμό.

Και κάποια στιγμή αυθόρμητα τα παιδιά έβαλαν τις καρέκλες με τέτοιον τρόπο ώστε να κάνουν τρένο.

Έτσι αποφασίσαμε να το εξελίξουμε το θέμα και να κατασκευάσουμε ένα τρένο που να μπορούμε να μπούμε μέσα.

Φτιάξαμε και εισιτήρια και οι επιβάτες άρχισαν να τα αγοράζουν από τον σταθμό του τρένου.

Και για να προχωρήσουμε και κάποιες μαθηματικές έννοιες όπως το δεξί και το αριστερό, κρατούσαμε τα εισιτήρια στο δεξί χέρι και αυτή τη φωτογραφία την κάναμε φωτοτυπία. Έτσι περάσαμε τη δραστηριότητα και στο χαρτί.

Βάλαμε ηχητικά εφέ τρένου από τον υπολογιστή και σε στικάκι στην τηλεόραση βλέπαμε σταθμό τρένου

ή το τι βλέπουμε όταν είμαστε σε τρένο!

Φτιάξαμε και τα τρενάκια μας από χαρτόνια!

Κάναμε και στη μακέτα τον σταθμό τρένου.

Η 3η ομάδα ασχολήθηκε με τα αεροπλάνα. Και αυτή αφού αναζήτησε πληροφορίες σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά και κυρίως στο διαδίκτυο έκανε την παρουσίαση στην υπόλοιπη τάξη. Ζωγράφισαν κάτι για να θυμηθούν να πούνε στους υπόλοιπους όλα όσα έμαθαν. Επέλεξαν και κάποια βίντεο που τους εντυπωσίασαν, να τα δουν και οι υπόλοιποι.

Κάναμε και στη μακέτα το αεροδρόμιο με τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα.

Η 4η ομάδα ασχολήθηκε με τα πλοία.  Αναζήτησε πληροφορίες σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά και κυρίως στο διαδίκτυο και έκανε την παρουσίαση στην υπόλοιπη τάξη. Ζωγράφισαν κάτι για να θυμηθούν ώστε να πούνε στους υπόλοιπους όλα όσα έμαθαν.

Στο θέμα αυτό κάναμε και πειράματα για τη βύθιση και την επίπλευση.

Η 5η ομάδα ασχολήθηκε με τα αυτοκίνητα.  Και αυτή αφού αναζήτησε πληροφορίες σε βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά και κυρίως στο διαδίκτυο έκανε την παρουσίαση στην υπόλοιπη τάξη. Ζωγράφισαν κάτι για να θυμηθούν, να πούνε στους υπόλοιπους όλα όσα έμαθαν. Επέλεξαν και κάποια βίντεο, που τους εντυπωσίασαν, να τα δουν και οι υπόλοιποι, όπως το πως κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα!

Μάθαμε τα σήματα της τροχαίας και τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το τι σημαίνουν.

Κάναμε και τον αυτοκινητόδρομο-μακέτα με τα σήματα της τροχαίας.

Και αφού φτιάξαμε ξανά τον αυτοκινητόδρομο μέσα στην αίθουσα και τον εμπλουτίσαμε με διάβαση πεζών και φανάρι για πεζούς και με επιπλέον σήματα της τροχαίας, καλέσαμε και τροχονόμους να τους θέσουμε τις απορίες μας και να ρυθμίσουν την κυκλοφορία στην τάξη μας!

Μας έκαναν και «αλκοτέστ» και όλοι ήμασταν άψογοι! Είχαμε πιει τους χυμούς μας, αλλά δεν έδειξε κάτι το «αλκοτέστ»!

Πολύ χαρήκαμε την επίσκεψη αυτή και βγάλαμε την αναμνηστική μας φωτογραφία.

Κάπως έτσι τελείωσε και το project: Οδική συμπεριφορά πεζών και οδηγών.

Αυτές ήταν μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε, καθώς το πρόγραμμα κράτησε 2 μήνες και όλοι είπαμε πως ήταν επιτυχημένο, γιατί πέρα από οτιδήποτε, το απολαύσαμε ιδιαίτερα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *